mit Gianna Zocco: "Deutsche Provinz, Provinz Deutschland? Welthaltigkeit und Provinzialismus in Schwarzer deutscher Genreliteratur: Elektro Krause und Die Schwarze Madonna." In: Schwarze deutsche Literatur. Ästhetische und aktivistische Interventionen von den 1980er Jahren bis heute, hg. v. Jeannette Oholi. Bielefeld: transcript 2025, S. 221–239.
“Acting Like a White Woman: Cynthia Jele’s Black South African Chick Lit Novel Happiness Is a Four-Letter Word (2010) as New Weltliteratur.” In: Canadian Review of Comparative Literature 50/1 (März 2024), Themenheft “World Literature and the Production of the Minor”, hg. v. Núria Codina Solà, S. 34–53, https://dx.doi.org/10.1353/crc.2023.a918299.
“The White Continent of Night. Re-Imagining Europe in Women’s Neocolonial Enslavement Narratives: On Black Sisters’ Street and Joy.” In: CompLit: Journal of European Literature, Arts and Society 6/2 (2023), Themenheft “Sketches of Black Europe. Imagining Europe/ans in African and African Diasporic Narratives”, hg. v. Gianna Zocco u. Sandra Folie, S. 91–115, https://dx.doi.org/10.48611/isbn.978-2-406-16076-2.p.0091.
mit Gianna Zocco: "Introduction: Sketches of Black Europe. Imagining Europe/ans in African and African Diasporic Narratives." In: CompLit: Journal of European Literature, Arts and Society 6/2 (2023), Themenheft: Sketches of Black Europe in African and African Diasporic Narratives, hg. v. Gianna Zocco und Sandra Folie, S. 13–42, https://dx.doi.org/10.48611/isbn.978-2-406-16076-2.p.0013.
"Mutoni im Un/Happyland: Die Bürde weißer Retter*innen in Tete Loepers Roman Barfuß in Deutschland." In: Genealogy+Critique 9, no. 1 (2023): 1–22. DOI: https://doi.org/10.16995/gc.10915
“From Chick Lit to Fragrant Literature and Back: The Global Circulation of Indonesian Sastra Wangi as Chick Lit.” In: Der Wert der literarischen Zirkulation / The Value of Literary Circulation. Globalisierte Literaturen. Theorie und Geschichte transnationaler Buchkultur / Globalized Literatures. Theory and History of Transnational Book Culture, hg. v. Michael Gamper, Jutta Müller-Tamm, David Wachter u. Jasmin Wrobel. Berlin/Heidelberg: J. B. Metzler 2023, S. 331–346, https://doi.org/10.1007/978-3-662-65544-3_20.
“The Unbearable Lightness of Being (1988)”. In: Lexicon of Global Melodrama, hg. v. Heike Paul et al. Bielefeld: transcript 2022 (= Global Sentimentality), S. 191–194, https://doi.org/10.14361/9783839459737-045.
“Shanghai Baby (2007)”. In: Lexicon of Global Melodrama, hg. v. Heike Paul et al. Bielefeld: transcript 2022 (= Global Sentimentality), S. 287–290, https://doi.org/10.14361/9783839459737-068.
“Von ‘Frechen Frauen’ und ‘Literarischen Fräuleinwundern’ – Das pejorative Labeling zeitgenössischer Literatur von Frauen.” In: Testi e linguaggi 16 (2022) – Special Issue “Von der Neuen Frau zu Transgender und Queer: Transformationen von Geschlechtsidentitätsdiskursen”, S. 117–144.
“Between Literary Blackface and Critical Whiteness: European Meta-Images in Hans Paasche’s Lukanga Mukara (1912/13) and Hermann Hesse’s The European (1918).” In: CompLit: Journal of European Literature, Arts and Society 4, 2022 – 2 Varia, S. 59–84, https://doi.org/10.48611/isbn.978-2-406-14197-6.p.0059