“Acting Like a White Woman: Cynthia Jele’s Black South African Chick Lit Novel Happiness Is a Four-Letter Word (2010) as New Weltliteratur.” In: Canadian Review of Comparative Literature 2023 – Special Issue: “World Literature and the Production of the Minor” (hg. v. Núria Codina Solà u. Matthew M. Greene) (bevorstehend)
“The White Continent of Night. Re-Imagining Europe in Women’s Neocolonial Enslavement Narratives: On Black Sisters’ Street and Joy.” In: CompLit: Journal of European Literature, Arts and Society 2023 – 2, n°6, Special Issue: “Sketches of Black Europe. Imagining Europe/ans in African and African Diasporic Narratives” (hg. v. Gianna Zocco u. Sandra Folie)
"Mutoni im Un/Happyland: Die Bürde weißer Retter*innen in Tete Loepers Roman Barfuß in Deutschland." In: Genealogy+Critique 9, no. 1 (2023): 1–22. DOI: https://doi.org/10.16995/gc.10915
“From Chick Lit to Fragrant Literature and Back: The Global Circulation of Indonesian Sastra Wangi as Chick Lit.” In: Der Wert der literarischen Zirkulation / The Value of Literary Circulation. Globalisierte Literaturen. Theorie und Geschichte transnationaler Buchkultur / Globalized Literatures. Theory and History of Transnational Book Culture, hg. v. Michael Gamper, Jutta Müller-Tamm, David Wachter u. Jasmin Wrobel. Berlin/Heidelberg: J. B. Metzler 2023, S. 331–346, https://doi.org/10.1007/978-3-662-65544-3_20.
“The Unbearable Lightness of Being (1988)”. In: Lexicon of Global Melodrama, hg. v. Heike Paul et al. Bielefeld: transcript 2022 (= Global Sentimentality), S. 191–194, https://doi.org/10.14361/9783839459737-045.
“Shanghai Baby (2007)”. In: Lexicon of Global Melodrama, hg. v. Heike Paul et al. Bielefeld: transcript 2022 (= Global Sentimentality), S. 287–290, https://doi.org/10.14361/9783839459737-068.
“Von ‘Frechen Frauen’ und ‘Literarischen Fräuleinwundern’ – Das pejorative Labeling zeitgenössischer Literatur von Frauen.” In: Testi e linguaggi 16 (2022) – Special Issue “Von der Neuen Frau zu Transgender und Queer: Transformationen von Geschlechtsidentitätsdiskursen”, S. 117–144.
“Between Literary Blackface and Critical Whiteness: European Meta-Images in Hans Paasche’s Lukanga Mukara (1912/13) and Hermann Hesse’s The European (1918).” In: CompLit: Journal of European Literature, Arts and Society 4, 2022 – 2 Varia, S. 59–84, https://doi.org/10.48611/isbn.978-2-406-14197-6.p.0059
mit Katharina Edtstadler u. Gianna Zocco: “Introduction: New Perspectives on Imagology.” In: New Perspectives on Imagology, hg. v. Katharina Edtstadler, Sandra Folie u. Gianna Zocco. Leiden/Boston: Brill/Rodopi 2022 (= Studia Imagologica 30), S. 1–46, https://doi.org/10.1163/9789004513150_002.
“Sammeln und Ordnen digital – Spuren einer Kultur der Erinnerung in einer Kultur der Aufmerksamkeit. Überlegungen zu den Potentialen der Wayback Machine und der Wikipedia für die komparatistische Forschung.” In: Sammeln und Ordnen. Achim Hölter zum 60. Geburtstag gewidmet, hg. v. Paul Ferstl, Sandra Folie, Christoph Leschanz, Theresa Mallmann u. Daniel Syrovy. Berlin: Weidler 2022 (= IFAVL 211), S. 239–262.